
Ugyanakkor megvédeném egy kicsit a másik jármű vezetőjét is, akinek valóban lehet olyan érzete, hogy az út, amelyen érkezik, előnyben részesül, hiszen a lakó pihenő övezetben közlekedőkre egy csomó korlátozás érvényes. Például max. csak 20 km/h-val haladhat.
Sőt van egy kevésbé ismert szabály, amit úgy említünk, hogy forgalomszervezési szabályzat (20/1984. (XII. 21.) KM-rendelet.), amiben ez áll:
"15.1. Egyenrangú útkereszteződést olyan utak kereszteződésénél lehet kialakítani, amelyek
- keresztmetszeti kiépítettsége közel azonos, és
- forgalomnagysága egymással közel azonos."
Egy lakó-pihenő övezetből kihajtó út (ahova csak bizonyos járművek hajthatnak be) elméletileg sokkal kisebb forgalommal rendelkezik, mint egy valamennyi jármű részére biztosított keresztező út. Tehát a szabályzat szerint e kereszteződést sokkal inkább alárendeltté kellene tenni.
A cikk folytatása:
Kreszklub - LINK